Thursday, July 23, 2009

Sahabat Dan Kawan

Hmmmmm...

Sahabat dan Kawan...
ape kah perbezaan SABAHAT dan KAWAN???
Sesiapa leh tlg aku jelas kan soalan yang aku sendiri xdpt jwb sampai sekaran...aku kusut, mcm ner nk kenal sahabat dan kawan nie...kusut betul...Tp la pada aku...SAHABAT dan KAWAN mempunyai maksud yang berbeza...

baik la kite bercerita mengenai KAWAN....
pada aku la kawan hanya atas nama....
sebab bile kita senang kawan mmg ramai akan dtg kat kite...
tp bile kite terduduk...
mane kawan yang ramai2 td xakan ade seorang pun yang akan muncul la...
time senang baru nk dtg nk makan duet orang len...
ape nyer orang ar nie...
huhuhuhuhuhu...

lain pula cerita pasal SAHABAT...
sahabat akan muncul 1000 orang hanya ade seorang sahaja yang boleh digelar sahabat...kenape???sebab sahabat nie la yang membawa kite kepada kesedaran...insaf...semuanya la...bukan kepada keburukan...dan sahabat juga la yang boleh sama-sama susah dan senang...kire da macam adik beradik la...atau pun mcm peha kiri peha kanan...bile peha kiri dicubit peha kanan akan terasa sakitnya...

ALHAMDULILLAH, bersyukur aku kepada ALLAH S.W.T. kerana aku dikurniakan 2 orang sahabat yang boleh mendengar rintihan hati aku, tempat aku bertanyakan pendapat, dan berkongsi2 pengalaman, ilmu dan sebagainya...
nama sahabat aku yang pertama MOHHAMMAD NOORHAKIM NORDIN, dan yang ke-2 ABANG SULAIMAN@abg Man Teksi...

terima kasih kerana sudi menjadi sahabat aku...aku tetap kenang korang sampai akhir hayat aku...mudah-mudahan...amin...

sekian saje coretan aku...
SALAM..