Sunday, November 29, 2009

+ Cermin Kereta ku Retak +

+ Cermin Kereta ku Retak +

batu!! batu!! batu!!....

aduiii...batu2 xde tempat lain agaknyer dye nk landing...kat cermin kereta aku gak dye nk landing...kontol betul la...adeiii... da nk kene tukar cermin...da la xde cover insurans lak tue...dealer nie pun satu...weng-weng in the sky betul...menyusahkan aku...hahaha...xper la...aku sabor jer nie...seb baik xpecah seribu...kalau x mati ar aku...mati akal aku dibuatnyer...sehari sebelum raye korban lak tue...ape nk jadi la nie...nasib2...

hahaha...

Selamat Hari Raya Aidiladha...

Hari Raya Korban 27/11/2009 lokasi Felda Bukit Besar...

- Ramai gak la yang balik kg ari raye nie...hahhaa...meriah jugak la...best jugak...seronok pun juga...hahahah...sebanyak 18 ekor lembu di korban kan...best2 meriah tue...kesian nengok lembu2 yang di korban kan...tp tue da menjadi satu kewajipan tuk kite sebagai umat Islam....



Wednesday, November 25, 2009

+ Kambing oh Kambing +

+ Kambing oh Kambing +

tanggal 25 Nov 2009. Detik yang paling aku xsuke sekali. Genap ar 5 tahun aku kenal c dia. Tapi sayang nyer si dia da pergi dari hidup aku tuk selama-lamanya. Mungkin ini yang di namakan jodoh, aku reda dengan ape yang da jadi, dia pergi untuk bersama dengan orang lain. Aku terpukul dengan dugaan yang sangat berat ini Ya ALLAH. Tapi aku tetap teruskan kehidupan demi menempuh segala-gala yang mendatang. Mungkin ini pengajaran buat aku. Dan dia sudah mendirikan rumah tangga dengan lelaki idaman dan pilihan dia sendiri. Aku hanya dapat mendoakan kebahagian tuk dia dan keluarga. Terima kasih kerana sudi pernah singgah di hati aku tuk menjadi sebahagian dari orang yang aku sgt sayang...

sekian.....

Tuesday, November 24, 2009

+ Penghujung Tahun 2009 +

+ Penghujung Tahun 2009 +

Setalah hampir setahun dalam 2009 nie, mcm2 dugaan, cabaran, godaan, aku lalui...hidup mesti kene teruskan jga. nk menempuh hari2 yang mendatang bukan mudah...tapi jika kita yakin dengan diri sendiri Insyaallah akan berjaya dalam hidup...begitu juga aku...aku yakin aku mampu atasi segala masalah yang aku alami semasa kerja ataupun luar kerja...kan best kalau xde masalah...bohong jika dalam dunia nie xde masalah...hahahaha...semua orang ade masalah masing2 cume nampak dengan tidak jer la...hahaha...ok la calo dulu...ade kerja nk buat...

Sunday, November 22, 2009

Saturday, November 21, 2009

+ Salah Satu Sebab Perempuan Melayu Hancur +

+ Salah Satu Sebab Perempuan Melayu Hancur +

TAK SEMUA PEREMPUAN MELAYU TERUK. TAPI INI DARI PEMERHATIAN SELAMA 9 TAHUN DARI SEORANG INDIVIDU. JADI SEGALA BUTIRAN INI ADALAH DARI SEORANG INDIVIDU TERHADAP INDIVIDU LAIN.


1. sebab musabab yang paling TOP of the TOP adalah lelaki pun hancur. sedangkan lelaki yang patut bimbing perempuan.

2. faktor keluarga. -rantai sosial kehidupan keluarga yang terlalu terbuka. jadi dgn cara ini, si gadis mampu melakukan ape sahaja dari segi pergaulan bebas, pelakuan seumbang dan sebagainya.

3. gatal dan miang. -bukan semua perempuan melayu ni baik. ok, semua suku kaum, bangsa lain pun sama. ini cuma di nilai atas individu itu sendiri.bukan merosakkan pandangan masyarakat atau mengaibkan sesiapa.

4. cantik tapi bodoh. -ini satu lagi masalah. tak ke korang perasan, yang dalam internet tu. porns website,ads dan lain2.suma pakai perempuan cantik. jadi, perempuan melayu pun nk buat. ade saje pihak yg cuba mengeskploitasi keadaan dan situasi serta diri si perempuan. maka terhasil lah, MELAYU BOLEH !


ADA BANYAK LAGI KENAPA CUMA INI YANG SEMPAT DI PESAN OLEH INDIVIDU YANG DIRAHSIAKAN IDENTITI KERANA BELIAU TAHU, NANTI MESTI ADE KONTROVERSI DAN ISU TAK PUAS HATI



+ Bodoh ke +

+ Bodoh ke +

sudah lame aku xmencoret...al-maklum la skang nie aku kebzian sedikit dengan kerja yang menimbun2...al-kisah nk dijadikan satu cerita...hahahaha...xde pun ar nk cerita...cume skang nie kiteorang gn berperang email..banyak sgt ar isu yang didebatkan...xleh nk citer mcm ner...sebab semua orang belajar tinggi..tp gune kepale lutut bile berfikir...bengang pun ade...da salah xnk mengaku...mcm shit..tau n nampak salah orang jer...siap leh kutuk2 hasil kerja orang lain kat depan orang lain...ape cer...kalau xpuas ati gn hasil kerja orang tue...ape lagi bgtau jer la depan2...jgn citer kat orang lain...kecik ati tau x...dasar binawe nyer orang...pundek...akal xde agaknyer...2 la aku panggil bodoh yang xboleh nk di ajar...mcm sial...aku mmg xpuas ati la...aku diam2 makin lame menjadi2 lak...ssh orang mcm nie...ssh nk bentuk...da mmg dari azali mmg mcm tue kot...ssh...ape la...suke sgt nk wat orang sakit ati...mengaku salah mintak maaf...setel...buka buku baru...nk kecoh2 lagi kenape???what the fuck...mmg hanjing ar...kau mmg bodoh..harap belajor jer tinggi tp otak xde...pikir gune lutut...bodoh...

Wednesday, November 11, 2009

+ Muzik Itu Indah +

+ Muzik Itu Indah +

Muzik itu Indah...seperti tajuk2 lagu yang selalu kite dengar kan kat corong radio 2 la...hahaha...malas da nie...xtau la nk tulis pe...
ari nie aku g PJK FELDA ADELA...tujuan aku g adela adalah untuk menolong rakan sekerja aku yang berada dalam kesusahan...xde la susah mane pun pc tempat dye prob so tlg2 la nengokkan..xde hal punye...kawan kan...kalau kita ada ilmu jgn kedekut2 nanti ALLAH tarik balik ilmu yang kita ada 2...hahaha...so ape2 kite kongsi la ilmu yang kite perolehi...

jom kite layan lagu pesawat mirage


Tuesday, November 10, 2009

+ 7hb November +


ade ape dgn 7hb November nie...hahahah...xde pe yang special pun...cume pada hari 2 gaji da masuk jer...pas 2 teman kan sepupu g temuduga TLDM kat Sek. Men. Keb. Sri Perhentian, Pontian...

pas 2 lepak kat PJK Sungai Pinggan, Pontian...lame da xlepak..jumpe Din Asst Manager PJK...sarapan pagi merangkap makan tengah hari kat sane...hahaha...Din terima kasih sebab belanje aku makan sedap wey...nanti aku dtg sane lagi aku nk ko belanje aku lagi...ekekeke...amacam???ok ka???hahaha...seperti biase la...port mmg aktiviti wajib...gelak ketawa bersama2...pas dari 2...datang seorang makhluk ALLAH bernama Mat Nor...sudah lama tidak melihat itu budak...hahaha...sakng dye da taff da...asik g gym jer...mau tidak nek badan..da macam malek nor da aku nengok...hahaha...

Sunday, November 8, 2009

+ Sewaktu di dalam Studio Jaming +

+ Sewaktu di dalam Studio Jaming +

beberape hari yang lepas aku bersama2 geng2 aku ke studio jaming tuk melepas kan batuk di dalam dstudio jaming...hahaha....lagu pertama di beri tajuk HARUKA KANATA....lirik nyer hentam jer 2...sebab vokalis xhafal langsung...

Thursday, November 5, 2009

+ Maaf Buat Teman +

+ Maaf Buat Teman +

Asslammualaikum w.b.t.

kepada semua kawan yang mengenali aku dan aku kenali...di sini aku ingin menyusun sepuluh jari (+sepuluh jari kaki) nk mohon ampun dan maaf...sekiranya aku ade wat salah, menyusahkan orang...aku nie kan selalu menyusahkan orang...terutama HER!!!walau pun dia xtau ape yang aku rase...ckp tertekan...tp dye layan juga perangai aku yang bengong nie...hahaha...ssh ker???
ssh kot...hahaha...tp xper la...aku pun ok jer...aku da maaf kan semua kesalahan kesilapan yang kawan2 aku buat kat aku...cet podah...HER xkenal sape aku...tp dye tau perangai aku...hahaha...cume kadang2 aku jer yang lebih2 marah kat dye walaupun hanya meluahkan rasa xpuas ati aku...SORRY AGAIN...lepas nie aku da xnk menyusahkan HER lagi...xper la...aku nk idup sorang2...nk marah sorang2 sume nk sorang2...jalan2 sorang2...bukan pe...aku xnk jd batu penghalang jer...bek lonely...best...da la malas nk cerita panjang2...penat nk menaip nie...

Jeng jeng jeng...

sekian....

salam...


+ Hari Ini Dan Semalam +

Yeah bagun juga aku akhirnya dari mimpi yang pada aku biase2 jer...hahaha...ari nie aku terasa sgt sunyi, rasa bersalah, kelaparan, jiwa kosong, arghhh sume nyer ar...aku xpasti ape yang jadi nie...(mungkin dirasuk setan kot)hahaha...sape yang tau kan...perasaan marah aku semalam menyebabkan aku rasa bersalah kepada orang lain...aduiii...xper...kalau itu penghujungnya aku reda...aku bukan nyer manusia yang sempurna...banyak kekurangan...hhahaha...calo2...


ayuh kite enjoy...sabtu 7hb nie aku, nuar, aki
, daus dan zeli akan ke black zone studio tuk praktise jaming lagu2 baru yang da siap 2...semua nyer ade 4 lagu...biase la posisi aku skang da berubah kepada 2nd guitar dan kadang kala aku kembali ke posisi asal aku iaitu bermain bass...hahaha...xleh lupe saat jamming...bagai dirasuk satu kuase jahat...hahaha...ape la...da lame juga xrase seronok n puas bile jamming nie...layan...zaz...

Tuesday, November 3, 2009

+ Lagu Baru Sudah Siap +

+ Lagu Baru Sudah Siap +

hahahaha...

setelah hampir 3 bulan menunggu...akhirnya lagu untuk projek band sudah siap...semua ada 4 lagu...hahaha...punk core menjadi Genre kami...hahaha...nanti aku post la lirik lagu 2...lom record lagi...mayb lagi 1 bulan baru record kot...hahaha...nk mencari keserasian lagi nie...hahaha...