Sunday, December 6, 2009

+ Salah Aku Ker +

pening aku memikirkan masalah duniawi skang nie. bile kite tegur dye kate kite memandai, tp tue la hakikat manusia, xleh nk nengok orang lain senang.

dijadikan cerita. aku punyai seorang kawan xpayah la tau name dye sape. dye seorang peniaaga yang ebrjaya la katenye. bgs jd mcm dye bernia
ga nie sunnah Rasulullah s.a.w., tp kalau dok jaja citer orang wat per?xgune beb. duk kedai cerita orang nie, kang samapi orang lain cerita lagi, tp tue la nk buat mcm ner da perangai dye mcm tue, masalah si dia nie xboleh nengok kawan2 lebih dari dia 2 yang aku pelik, ade jugak manusia mcm nie kat muka bumi ALLAH ni. aduiii sakit telinga, itu ok la jugak...aku xkesah sgt, tp dye dok laga-laga kan kawan. tu yang aku xminat tue. sakit jiwa beb. dye laga kan aku gn mmber aku sendiri, sampai mmber aku tu xtegur aku langsung, aku pun heran ar gn orang yang mcm nie, ape la yang si dia nk, aku xpenah kacau hidup si dia, bahkan aku beli gak makanan kat kedai si dai, aku payong member2. tp nie ke balasan yang aku dapat. MasyaAllah, SubhanAllah. aku doakan si dia peroleh hidayah dari ALLAH tuk si dia berubah.

sekian terima kasih...

Related Posts

+ Salah Aku Ker +
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Like the post above? Please subscribe to the latest posts directly via email.