Saturday, January 9, 2010

Tanjung Pengelih


Abe Din Asst. Manager CBC KG Sungai Pinggan, Pontian

Cik Rosli Mat Yaman

Dari depan : Abe Din, Cik Rosli(Sit) dan Aku

Khamis 7 Jan 2010
Lokasi : Tanjung Pengelih, Pengerang, Kota Tinggi, Johor Darul Ta'zim.

Hujan lebat pagi hari cadangan untuk ke Wet World Kota Tinggi (air terjun Kota Tinggi) terpaksa dibatalkan. Sedih tue, perancangan da cukup rapi da. Tapi apakan daya kuasa ALLAH lebih dari segalanya. Aku, Cik Rosli dan Abe Din (asst manager PJK Sungai Pinggan) meneruskan juga rancangan untuk melepaskan segala tekanan yang ada di dalam diri ini ke satu destinasi yang belum dapat di putuskan lagi. Abe din yang sampai ke Kota tinggi pada 6 Jan 2010 dan bermalam bersama Cik Rosli di Hotel Seri Kota. Aku balik umah la, bukan jauh pun umah aku gn hotel yang dyeorang duduk nie. 5 minit sampai.

pemandu rasmi yang sentiasa berhati2 semasa memandu

Bersarapan di Restoran mamak yang ade jual roti nan (roti tempayan) di bandar Kota Tinggi, bincang punya bincang kami pun bersetuju untuk ke Tanjung Pengelih. Lokasi yang duduknya di penhujung daerah Kota Tinggi, berdekatan dengan Pusat Latihan Tentera Laut Diraja Malaysia (PULAREK).

Cuti-cuti macam nie la mase nk rilek2 kan minda yang berserabut dek kerja yang memeningkan kepale. Macam2 hal yang berlaku, so far sume o
k lagi, xde la yang xok. ha ape lagi. korang nengok la sendiri gambar2 yang di snap oelh Abe Din, Cik Rosli dan Aku...malas nk cerita panjang2