Top Ad 728x90

Saturday, March 20, 2010

, , ,

Kawan Ke Lawan?

Assalamualaikum w.b.t

Lame juga aku tak update blog aku nie. Maklum la sekarang nie aku sedikit sibuk dengan tugas. Hari ini aku nak meluahkan perasaan aku sebenarnya. Terkilan, Kecewa semua ada, tak tau la aku apa nak jadi dengan dunia sekarang. Ini ke yang di namakan dunia akhir zaman? Wallahuallam...

Ceritanya bergini.

Aku berkawan dengan seorang hamba ALLAH yang pada aku alhamdulillah cukup baik, peramah, dan yang pastinya dia lebih tua dari aku la. Tidak lupa juga kepada seorang lagi sahabat aku yang diberi nama Khairol. Kami selalu keluar bersama ke kedai mamak untuk ngopi la katanya. Tetapi persahabatan kami dicemburui oleh seorang sahabat ( kowt ), sejak dari itu macam-macam cubaan untuk memisahkan kami dilakukan oleh sang pengkhianat ini. Dia bercerita kepada semua orang yang tak baik la pasal aku dan sahabat2 aku dengan tujuan melaga-lagakan kami bertiga. Manusia jenis apakah itu? Makhluk asing ker??tah la. Aku cukup terkilan dengan perbuatan sang pengkhianat itu. Sanggup dia ingin cube memutuskan tali persaudaraan sesama ISLAM. How dare u do this to us. Tapi ALLAH maha Agong. Setiap perbuatan dia sekarang dibalas dengan apa yang da dia lakukan kat kami bertiga. Bukan untuk membenci, tapi untuk memberi pengajaran.

Ingat bro, gua tulis post nie tuk lu. Lu jgn jadi batu api, jgn jd yahudi, kite beragama ISLAM, setiap orang yang beragama ISLAM itu bersaudara. Jgn sekali-kali memutuskan persaudaraan sesama ISLAM. tak elok bro. Kalau lu terbaca dan lu tak puas ati lu boleh direct jumpe gua, gua sedia je nak betulkan apa yg ko da buat selame nie. Lu tak layak jd sahabat gua bro, lu kawan gn monyet kat utan lagi bgs.

Kita tengok sape yg berjaya nanti, gua ke lu...

Wasalam.


2 comments:

Billet-DOux said...

sabar2. setiap dugaan ada hikmahnya..

nasikputeh said...

erm.. samela.. mg ader manusia jenis ni.

ape la untung wat mende2 camni..

xphm btol..

Top Ad 728x90