Wednesday, December 8, 2010

Chim Chum ( Korean Style )



Salam Semua

Pertama kali menjejakkan kaki aku ke Negeri Kel
antan sungguh tak aku sangka di Kelantan kebanyakan peniaga kain, elektrik, hardware, bengkel kereta motor, lori, bas, hotel, homestay semua di miliki oleh orang Melayu. Sungguh terhar
u aku melihat mereka berniaga walaupun kecil-kecilan tetapi semangat tu yang hebat.

Malam tadi aku, Bebed n Manager CBC Panyit, Kelantan (Amri) pergi ke Wakaf Cek Yeh, Kota Bahru. Sebelum aku ke Wakaf Cek Yeh aku singgah
makan di Village Food makan Chim Chum sejenis masakan dari Negara Korea.

Menurut cerita Amri (manager CBC Panyit ) Chim Chum ini berasal dari Korea tapi telah di adaptasi ke versi Kelantan. Sebenarnye Chim Chum nie ala-ala stim bot jer tapi yang specialnyer Chim Chum nie dye punye kuah, bukan kuah biasa tapi diadun bersama rempah ratus.

Itu ChimChum

Ha itu jer la yang aku nak kongsikan dengan kawan-kawan semua. Sehingga jumpe lagi di masa-masa yang akan datang (macam xupdate lagi je kan).

calo

Related Posts

Chim Chum ( Korean Style )
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Like the post above? Please subscribe to the latest posts directly via email.

11 comments

Tulis comments
avatar
December 8, 2010 at 3:21 PM

yes...memang sedap makan chim chum kat sini.. akak everymonth pergi makan..dulu, rumah belakang restoren tu tak ada hati pun nk singgah..bila dah pindah jauh sket br rindu nak pergi..ahaks..tak muak kan...kuah dia mmg special..sakit kepala pun boleh hilang dek penangan kuah dia tu...thumbs up!!

Reply
avatar
December 8, 2010 at 5:03 PM

wei bile nk bwk aku jln2 sekali ni..
hahahaa

Reply
avatar
December 9, 2010 at 3:12 PM

macam menarik je... klu kesana bolehlah gi singgah makan chim chum ni..

Reply
avatar
December 9, 2010 at 3:51 PM

Nampak macam sedap je ni..

Reply
avatar
December 11, 2010 at 4:25 AM

pergh...mmg superb la...harga pun xde la mahal kan...seb bek bukan aku yang kuar modal...hihihi...aku tukang makan jer nie...

Reply
avatar
December 11, 2010 at 1:12 PM

la cerita mcm tergantung jer
hehe

Reply
avatar
December 11, 2010 at 1:18 PM

tergantung la sikit...sebab da xde idea da nk menulis...hahahaha...

Reply
avatar
January 13, 2011 at 2:44 PM

wahhh..nampak cam cdap giler je..aduh dahla suka mkn..hehehe.

Reply
avatar
February 7, 2012 at 6:07 PM

Dapur CHIM CHUM (BBQ Stoves) trend terbaru dengan teknik masakan '2 in 1' iaitu stimboat dan memanggang.


Dengan ruang BBQ ditengah dan ruang merebus ditepi keliling.
Ia juga sesuai untuk kegunaan restoran, hotel,resort, camping dan sebagainya, sesuai bagi mereka yang ingin mencuba menu baru.

Terdapat 3 pilihan saiz -
Saiz S (30cm) - RM 70.00
Saiz M (35cm) - RM 90.00
Saiz L (40m) - RM 120.00

**Untuk borong harga boleh runding.
**Harga tidak termasuk kos penghantaran.
**Penghantaran melalui poslaju 'Door to Door' dan Checkpoint di sekitar IKEA Mutiara Damansara dan Kuala Lumpur.
**Penghantaran setiap hari Sabtu Dan Ahad sahaja.

HANYA DI http://periukchimchum.blogspot.com/

SILA HUBUNGI @ SMS 012-9796015 EN. MUHAMAD

SELAMAT BERMAIN MASAK-MASAK DENGAN PERIUK CHIMCHUM....

Reply