Tuesday, January 25, 2011

Perginya Sorang Insan Bernama Hajah Ramlah Binti Bujang

Setiap yang hidup pasti akan mati.

"Apabila matinya anak adam yang dapat mengiringi roh kedua ibu bapanya adalah amal solehnya, ilmu yang memberi manfaat dan anak yang soleh.. yang sentiasa mendoakan kesejahteraan kedua ibu bapanya dan memohon keampunan untuk kedua ibu bapanya "

Ya itu lah yang terjadi pada keluarga aku apabila kehilangan seorang Nenek yang sangat aku sayangi. Perginya buat selama-lamanya amat terasa pada 20/01/2011 Khamis yang lalu.

Teh Tarik, Nasi Lemak, Sambal Goreng, adalah menu kegemaran aku kalau arwah nenek aku masak. Memang tip top sedapnye. Tapi kini tiada lagi semua itu. Yang tinggal hanyalah kenangan yang akan kekal di dalam ingatan aku dan yang lain.

Terutama kepada Pakcik aku yang paling kecik (Paksu) Mohd Razif Abdul Latif, mmg dye akan terasa sangat-sangat sebab dia rapat dgn arwah nenek. Cik apa-apa kau roger aku, aku leh jer turun tempat ko yer...

Doa seorang cucu yang nakal sewaktu kecilnya : "Ya ALLAH Kau tempatkanlah Nenek aku dikalangan orang-orang yang Kau redai dan dikalangan para sahabat, Kau ampunkan segala dosa Nenek aku, amin."Al-Fatehah kepada Allahyarhamah Hajah Ramlah Binti Bujang ( 1947 - 2011 )


Allahyarhamah Hajah Ramlah Binti Bujang (1947-2011)



Related Posts

Perginya Sorang Insan Bernama Hajah Ramlah Binti Bujang
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Like the post above? Please subscribe to the latest posts directly via email.

8 comments

Tulis comments
avatar
January 25, 2011 at 3:26 PM

AlFatihah. Redhalah dgn pemergiannya. Biarkan nendamu berehat dgn tenang.

Reply
avatar
January 25, 2011 at 3:33 PM

takziah yer...

Al-fatihah buat arwah nenek kamu...

jom ke APA KATA HATI pulak,
SI PENGGEMAR NASI GORENG

Reply
avatar
January 26, 2011 at 1:17 PM

i miss u granny
really miss the old u
semoga rohnya di cucuri rahmat ke atasnya.\we love u...

Reply
avatar
January 27, 2011 at 10:54 AM

takziah. semoga arwah dicucuri rahmat dan bersama dengan yang soleh dan solehah, insyaAllah. be strong.

Reply
avatar
January 28, 2011 at 3:17 PM

takziah dan al fatihah.miss my granny

Reply