Wednesday, February 16, 2011

+ Hargailah Ia Sementara Masih Ada +

Cerita cerinti hari ini setelah kekusutan melanda ketiadaan mood dan bermacam-macam lagi. Perasan benci tu semakin menebal dalam diri aku (ish ape kene la aku nie). Mungkin aku harus berundur daripada masalah ini. Apabila aku berada dalam keadaan normal aku mungkin akan memikirkan kembali ape yang aku lakukan ini tepat dengan ape yang aku mahukan.

Semetara ia masih bernyawa dan bernafas di muka bumi ini hargailah ia. Tolong jangan hampakan harapan ia, ia menaruh harapan yang cukup tinggi. Mungkin benar kata mereka "KAU NIE PANAS BARAN, SEBAB TU XDE SAPE NK KAWAN GN KAU."


Mungkin betul ape yang dye cakap. Tapi macam mane. Tak ape lah, aku akan mengundur aku akan berdiam, aku akan membisu, jika diam aku dapat memuaskan hati mereka aku akan buat.

" Ya ALLAH KAU berikan lah aku kekuatan dalam menempuh segala ujian dari MU, KAU kuatkan lah iman aku dari segala bentuk kejahatan. AMIN"

Related Posts

+ Hargailah Ia Sementara Masih Ada +
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Like the post above? Please subscribe to the latest posts directly via email.

6 comments

Tulis comments
avatar
February 17, 2011 at 12:50 AM

tenangkan fikiran,
tarik nafas dalam2,
berdoalah kepadaNya semoga dilembutkan hati..:)

Reply
avatar
February 17, 2011 at 7:35 AM

Buatlah yg terbaik untuk diri kte bg kebaikan org lain jugak...
dan berdoalah kepada yang maha Esa..
Kekurangan itu memg ada pd setiap org tp jgn jadikan suatu kekurangan sebagai kelemahan kte sendiri...kte boleh berubah..

Reply
avatar
February 17, 2011 at 8:10 AM

Amin....tapi sikap panas baran harus diubah, kerana dialah yang menjadi masalah.....

Reply
avatar
February 19, 2011 at 3:35 PM

//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam Persahabatan kami datang ziarah blog anda
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kajang Pak Malau kajang berlipat,
Kajang hamba mengkuang layu,
Dagang Pak Malau dagang bertempat,
Dagang hamba Tumpang lalu

eeeemmm sabar tenang dan berdoa moga dilembutkan hati.... yupppp panas baran dan tanpa usul periksa mengundang padah tau

Reply
avatar
February 20, 2011 at 10:04 PM

sabar separuh daripada iman..dan selalu lah mengingati allah..

Reply
avatar
February 21, 2011 at 2:08 PM

bila berhadapn dgn org pnas baran ni, jgn cuba utk memancing amarahnya atua menmbhkn lagi amarahnya..diam mungkin pilihan terbaik..pilih situasi yg tenang utk brkomunikasi. ibarat mnarik rambut dlm tepung.rambut tak putus, tepung tak berselerak.

Reply