Wednesday, October 19, 2011

Kehidupan Hanya Sementara

Alhamdulillah, hari ini hari Rabu, sempat lagi untuk aku melihat keindahan Alam ciptaan ALLAH S.W.T. Mungkin esok lusa nyawa yang telah dipinjamkan ALLAH S.W.T kepada aku diambil balik, siapa tahu. Siapa kita untuk menidakkan Kalam ALLAH S.W.T, siapa kita untuk berkata tidak kepada ALLAH S.W.T, sesungguhnya kita hanyalah hamba, INGAT!!!Sesungguhnya kita adalah hamba. Sebagai seorang HAMBA harus patuh pada TUANNYA!!!.

Beberapa waktu ini aku sering mendengar berkenaan Hukum HUDUD di televisyen, di radio di surat khabar. Ada yang komen baik, ada yang komen kurang enak di baca dan di dengar oleh aku sendiri.

Apa itu Hukum HUDUD


"Hukuman Hudud adalah hukuman yang telah ditentukan dan ditetapkan ALLAH S.W.T di dalam Quran/hadith.Hukuman Hudud ini adalah hak ALLAH S.W.T ,yang tidak boleh ditukar ganti hukumannya dan tidak boleh di ubah-suai dan dipinda. Hukuman Hudud tidak boleh dimaafkan oleh sesiapa pun.Mereka yang melanggar
aturan-aturan hukum ALLAH S.W.T, yang telah ditentukan dan ditetapkan
ALLAH S.W.T/RasulNya yang disebutkan di dalam Quran/hadith adalah termasuk
dalam golongan orang-orang yang zalim."

Sepertimana firman ALLAH SWT yang bermaksud:

"Dan sesiapa yang melanggar aturan-aturan hukum ALLAH, maka mereka itulah
orang-orang yang zalim."
(Suratul Baqarah:229)

Undang-undang yang telah ditetapkan oleh ALLAH S.W.T di dalam AL-Quran wajib dilaksanakan. Kita sebagai umat Islam yang berpegang teguh pada Al-Quran wajib melaksanakan. SIAPA KITA UNTUK BERKATA TUNGGU? dalam melaksanakan Hukum ALLAH S.W.T?

Orang yang menolak Hukum Hudud juga telah menolak Al-Quran sebagai pegangan dalam hidup mereka.

Luahan perasan aku kali ini berkisar mengenai Agama Islam, kerana aku adalah seorang manusia, seorang hamba yang beragama Islam. Sesungguhnya Islam itu Indah. Perjuangan sebagai seorang Islam tidak akan terhenti di sini. ALLAHUAKBAR!!!

Related Posts

Kehidupan Hanya Sementara
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Like the post above? Please subscribe to the latest posts directly via email.