Monday, February 1, 2010

Program ICT ROADSHOW Di CBC Felda Air Tawar 1

Salam...

Aku nak berkongsi la satu program di tempat kerja aku nie. Nama Majlis nie dipanggil ICT ROADSHOW. Matlamat program nie senang jer. nak mempromosikan CBC Felda Air Tawar 1 sebagai sebuat pusat ilmu yang boleh digunaka oleh semua lapisan masyarakat di kampung Felda Air Tawar 1 nie.

Untuk makluman korang sume la, CBC/PJK atau nama panjangnyer Community Broadband Center/Pusat Jalur Lebar Komuniti ini merupakan sebuah projek kerajaan Malaysia dengan inisiatif oleh Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM). Projek ini dilaksanakan oleh Telekom Malaysia Berhad (TM) di bawah Program Pemberian Perkhidmatan Sejagat (PPS) dengan memberi fokus kepada pemberian perkhidmatan ICT kepada komuniti tempatan di kawasan luar bandar.

Objektif penubuhan PJK ialah memberi
kemudahan capaian internet kepada komuniti tempatan. Memberi pendedahan kepada masyarakat tempatan terhadap teknologi komputer dan internet. Meningkatkan taraf ekonomi dan sosial masyarakat melalui kemudahan yang disediakan dan aktiviti yang dijalankan di PJK. Merapatkan Jurang Digital diantara masyarakat bandar dan luar bandar selaras dengan matlamat kerajaan. Meningkatkan kadar penembusan jalur lebar selaras dengan Pelan Jalur Lebar Kebangsaan.

Program ICT ROADSHOW ini di lansungkan pada 30hb Jan 2010 dari jam 9.00 pagi hingga 5.00ptg...





2 Comments

aku harap project ni berkembang di seluruh Felda

insyaallah...

kami akan cube untuk memperluaskan lagi la program yang berkaintan ict untuk orang yang kurang bekemampuan...

insyaallah...